Verket please please me av Helene Billgren är årets förstapris i SAK:s konstlotteri

SAK:s förstapris 2012

2012 firar SAK 180 år sedan grundandet 1832.  Detta jubileum firas med Helene Billgren på två sätt. Utöver årsboken om hennes konst har SAK:s önskan om ett förstapris från samma konstnär gått i uppfyllelse. Helene Billgrens verk please please me är alldeles nytt för 2012 och blir årets förstapris i SAK:s stora konstlotteri med dragning i slutet av november.

Samtidigt som årets första medlemstidning låg i tryckpressarna presenterade Helene Billgren verket please please me som möjligt förstapris för SAK. Verket skulle presenteras på konstmässan MARKET men Helene ville att SAK skulle se det först. Sagt och gjort, SAK fanns på plats när mässan öppnade och köpte verket. En intervju med konstnären och en närmare presentation av förstapriset kommer i medlemstidningen.

Verket kan beskådas nästa gång på SAK:s vinstutställning i mitten av  september på Sven-Harrys (Konstmuseum) i Stockholm. Den lyckliga vinnaren får efter dragningen i slutet av november därefter hämta hem sitt verk. Vem som helst som vill ta chansen att vinna detta verk kan gå med i SAK under 2012. För medlemskap se HÄR.

Bildinfo: Helene Billgren; please please me, 2012, 80 x 90 cm, akryl på MDF