Uppstart SAK UNG GOTLAND 20 april

SAK UNG UPPSTART Gotland – The Legacy Complex

Var: Gotlands konstmuseum, St. Hansgatan 21, Visby

När: 20 april kl 18.00-20

Är du konstintresserad? Bor du på Gotland? Då är SAK UNG projektet för dig!

Välkommen på en kväll på Gotlands Konstmuseum där vi diskuterar teknik i konst, militär upprustning och själva träder in i konsten genom praktisk work shop. Vi utgår ifrån utställningen The Legacy Complex av 0’s + 1’s Collective. Under kvällen får du träffa Armin Scholler, konstkonsulent från Gotlands Konstmuseum, Jeanette Rangner, intendent pedagogik på Nationalmuseum och Clara Axner, projektledare SAK UNG.

Vill du få praktisk erfarenhet och en inblick i konstvärlden samtidigt som du är en del av ett nationellt nätverk ska du komma och höra allt om de möjligheter SAK UNG innebär.

ANMÄL DIG SÅ HÄR
Anmäl dig genom att klicka i att du kommer här på eventet på SAK UNG Facebook, alternativt maila till clara.axner@konstforeningen.se.

Alla mellan 15 – 30 år är välkomna.

SAK UNG är ett projekt av Sveriges Allmänna Konstmuseum för att engagera unga i samtidskonst och nu startar vi i Visby i samarbete med Gotlands Konstmuseum. Under 2016/2017 stöds projektet av PostkodLotteriets Kulturstiftelse.

Kvällen är kostnadsfri och lättare mat och dryck bjuds.
Välkommen!

Är du äldre än 30 och aktiv inom konst/är pedagog och intresserad av projektet är du välkommen för att se hur vi arbetar i SAK UNG.

Bild:Rut Karin Zettergren: A home surveillance system (2016)

a-home-survailance-system-for-dancehall-queens_small