Street Art dag i Malmö med SAK UNG

malmoposter

Affisch av Crissie Håkansson

Söndag 21 maj bjuder SAK UNG och Galleri Pictura in till en eftermiddag i folkets park i Malmö där Street Art står i centrum. Flera konstformer inom begreppet ”Street art” presenteras. Nyfikna bjuds in att delta i workshops med målare verksamma i Malmö och Peter Bengtsen, forskare i Street Art medverkar i modererat samtal om sin forskning (på engelska). Alla är välkomna oavsett ålder och förbipasserande uppmanas att hoppa in och delta.

Vi avslutar med en vernissage av verken som skapats på den öppna väg- gen under dagen. Det bjuds på något att tugga på och vi minglar för att uppmärksamma vårt gemensamma skapande.

Öppet för alla och självklart kan en välja att vara med på allt eller bara vissa av dagens aktiviteter. Fritt inträde.

Schema:
13.00-14.30 workshop #1 med Rikard Johansson och Henrietta Dahlström
15.00-16.00 föreläsning med Peter Bengtsen, forskare inom Street Art på Lunds universitet
16-00-18.30 workshop #2 med Rikard Johansson och Henrietta Dahlström
18-> vernissage

I samarbete med Streetcorner.se, Graffitifrämjandet och Folkuniversitetet.
Galleri Pictura / Skånska Konstmuseum är en studentdriven konstförening vid Lunds universitet med inriktning på samtidskonst. Pictura utgör en plattform för studenter som är intresserade av samtidskonst och som vill få praktisk erfarenhet av att arbeta inom detta fält.