SAK EDITION 3 – 2017 / SPECIAL – Roland Persson ”Skört samtal”

Roland Persson Skört samtal SAK Edition 3 / Special 2017

Roland Persson (f. 1963) arbetar med avgjutningar i silikon i skala 1:1 och är känd för sina skulpturer av bland annat djur, växter och bilar. Skulpturerna är högst realistiska, med den lilla förskjutning att materialet är ett annat än det förväntade. Han har också gjort många offentliga utsmyckningar över hela Sverige och är aktuell med de två verken ”Rinnande mönster” på Stortorget i Örebro och ”Mötet” i Täby kommunhus.

Till SAK har han gjort verket ”Skört samtal”, en avgjutning av en knopp från Magnolia grandiflora, kungsmagnolian. Under en längre vistelse i Bilbao klippte han av ett par knoppar från de stora träden i en närliggande 1800-talspark för att sedan gjuta av dem i några vänners kök. Magnoliornas långa historia och anpassning under miljontals år fascinerar Roland Persson, som arbetat med just blommor som motiv sedan 90-talet.

Läs en längre intervju med Roland Persson i medlemstidning 4 2017.

RELEASE AV SAK EDITION SPECIAL/ 5 nya medlemskap att ge i gåva ingår!
NR 3 2017 AV ROLAND PERSSON
SKÖRT SAMTAL
Onsdag 13 december klockan 12.00
Teknik: infärgat silikon
Mått: ca 30 x 18 x 5 cm
Pris: 4500 kr
Upplaga: 50 exemplar, alla är unika tack vare manuell infärgning av silikonet. Alla verk är signerade med konstnärens initialer och upplagenr.

”Skört samtal” kan antingen ligga eller monteras hängande på en vägg.

"Skört samtal" monterad på vägg. Den vilar på tre spikar med svarta huvuden.

”Skört samtal” monterad på vägg. Den vilar på tre spikar med svarta huvuden.

SAK EDITION SPECIAL innebär följande:

Roland Persson har tagit fram skulpturen ”Skört samtal” för att också locka fler att bli medlemmar i SAK för 2018. I SAK EDITION SPECIAL för priset 4500 kr ingår:

1) att du kan göra fem vänner glada genom att ge dem ett medlemskap i SAK. En gåva som räcker hela 2018.

2) verket ”Skört samtal” av Roland Persson till ett särskilt förmånligt pris.

3) att stödja konsten i stort genom SAK:s ideella verksamhet tack vare de nya medlemskapen för 2018.

Erbjudandet om 4500 kr gäller för dig som är medlem. Om du inte är medlem än och vill ta del av erbjudandet är priset 4950 kr. När betalning och de nya medlemmarnas kontaktuppgifter kommit SAK till handa kan ”Skört samtal” hämtas ut.

HUR GÅR RELEASEN TILL?

Den 13 december kl. 12.00 öppnar vi slussarna per telefon 08-10 46 77 eller e-post info@konstforeningen.se för att ta emot beställningar. Samtidigt som din beställning av en SAK EDITION SPECIAL behöver vi följande uppgifter (helst per mejl): Namn, adress, e-post och telefon till var och en av de fem nya medlemmarna. Om du är ny medlem behöver vi också dina uppgifter dvs totalt 6 nya medlemmar. Presentkort till blivande nya medlemmarna skickas till dig som gåvogivare.

OBS! Beställning görs endast på telefon eller e-post i samband med release för att alla i hela landet ska ha samma möjlighet. Först till kvarn!