SAK EDITION 3 – 2017 / SPECIAL – Roland Persson ”Skört samtal”

sak-eiditon-roland-persson-skort-samtal

Roland Persson Skört samtal SAK Edition 3 / Special 2017

Roland Persson (f. 1963) arbetar med avgjutningar i silikon i skala 1:1 och är känd för sina skulpturer av bland annat djur, växter och bilar. Skulpturerna är högst realistiska, med den lilla förskjutning att materialet är ett annat än det förväntade. Han har också gjort många offentliga utsmyckningar över hela Sverige och är aktuell med de två verken ”Rinnande mönster” på Stortorget i Örebro och ”Mötet” i Täby kommunhus.

Till SAK har han gjort verket ”Skört samtal”, en avgjutning av en knopp från Magnolia grandiflora, kungsmagnolian. Under en längre vistelse i Bilbao klippte han av ett par knoppar från de stora träden i en närliggande 1800-talspark för att sedan gjuta av dem i några vänners kök. Magnoliornas långa historia och anpassning under miljontals år fascinerar Roland Persson, som arbetat med just blommor som motiv sedan 90-talet.

Läs en längre intervju med Roland Persson i medlemstidning 4 2017.

SAK EDITION 3 2017 / SPECIAL
ROLAND PERSSON
SKÖRT SAMTAL
Teknik: infärgat silikon
Mått: ca 30 x 18 x 5 cm
Pris: 4 500 kr. Om så önskas, ingår det 5 medlemskap att ge bort som present i priset.
Upplaga: 50 exemplar, alla är unika tack vare manuell infärgning av silikonet. Alla verk är signerade med konstnärens initialer och upplagenr.

”Skört samtal” kan antingen ligga eller monteras hängande på en vägg.

För att köpa ditt exemplar av ”Skört samtal”, mejla info@konstforeningen.se eller ring oss på 08 – 10 46 77. Verket kan skickas med rekommenderad post.

"Skört samtal" monterad på vägg. Den vilar på tre spikar med svarta huvuden.

”Skört samtal” monterad på vägg. Den vilar på tre spikar med svarta huvuden.

fullsizerender

”Skört samtal”

SAK EDITION SPECIAL innebär följande:

Roland Persson har tagit fram skulpturen ”Skört samtal” för att också locka fler att bli medlemmar i SAK för 2018. I SAK EDITION SPECIAL för priset 4 500 kr ingår:

1) att du kan om du vill göra fem vänner glada genom att ge dem ett medlemskap i SAK. En gåva som räcker hela 2018.

2) verket ”Skört samtal” av Roland Persson till ett särskilt förmånligt pris.

3) att stödja konsten i stort genom SAK:s ideella verksamhet tack vare de nya medlemskapen för 2018.