SAK UNG Malmö: Kick-Off med SAK UNG och Skissernas Museum 22 februari

sak-ung-skissernas-museum

Thursday Sessions: Kick-Off med SAK UNG – för dig som är konstintresserad!

Är du ung och brinner för konsten, kanske vill du utveckla ditt konstintresse? Då har du ett supertillfälle att träffa andra konstintresserade på SAK UNG kick-off! Under kvällen berättar SAK UNG (baserat i Malmö) om kommande aktiviteter som de vill arrangera och berättar hur du kan delta eller engagera dig, inga förkunskaper krävs.

På verksamma orter anordnar SAK UNG:s ambassadörer och medlemmar ett flertal evenemang per år för andra konstintresserade. Som del av SAK UNG kan du delta i planeringsarbetet och på så sätt få erfarenhet av projektarbete och av konstvärlden.
Under kvällen går vi tillsammans även med på en guidad visning av konsten på museet, samt att det bjuds på vegansk fika.

17.00 Mingel och uppstartsmöte
18.00 Guidad visning på svenska
19.00 Fika och eftersnack

Vad är SAK UNG?
SAK UNG (Sveriges Allmänna Konstförening) är ett projekt som aktiverar och engagerar unga i samtidskonsten. Projektet är nationellt och skapar en mötesplats och en plattform för unga att diskutera och uppleva konst tillsammans på sin ort.
SAK UNG samarbetar med lokala konstinstitutioner som fungerar som stöd och kontakt för de unga involverade i SAK UNG. Mer info: http://www.konstforeningen.se/verksamhet/

Kvällen är ett samarbete mellan SAK UNG Malmö och Skissernas Museum.

För mer info kontakta projektledare Clara Dagh, clara.dagh@konstforeningen.se OSA via vårt FB-event.