SAK UNG STOCKHOLM: Vad är audiovisuell konst? Konstfack 21 maj

sak-ung-logo

Följ med SAK UNG Stockholm till Konstfack och få en introduktion till audiovisuell konst!

På Konstfack träffar vi konstnären Caroline Gizella Joó som i sitt konstnärskap arbetar med rörlig bild och projektioner. Caroline kommer berätta om audiovisuell konst och sitt eget konstnärskap. Därefter följer en workshop och vi bjuder på fika.

Det här är den perfekta kvällen för dig som är ung, konstintresserad och vill träffa likasinnade! Eventet är gratis och öppet för alla mellan ca 16 till  25 år.

OSA till sakungsthlm@konstforeningen.se senast 17 maj så ser vi till att fikat räcker till alla. Fikat är vegetariskt men ange om du har någon allergi.

21 maj kl. 17:00 – 19:00
Konstfack, Telefonplan, 113 43 Hägersten
//
SAK UNG är ett projekt från Sveriges Allmänna Konstförening för att engagera och aktivera unga i samtidskonsten. Här träffar du andra unga konstintresserade och får tillsammans uppleva konst och skapa konstaktiviteter.Gå med i SAK UNG Stockholm genom att bli medlem i denna grupp:https://www.facebook.com/groups/867589413413464SAK UNG stöds av Allmänna Arvsfonden. Mer information om projektet finns på http://www.konstforeningen.se/sakung/