SAK UNG ÖREBRO 30 juni: FÖLJ MED SAK UNG TILLL DET ICKEEXISTERANDE KONSTCENTRET SOM FAKTISKT FINNS!

sak-the-non-existant-center-orebro

Långt uppe i Bergslagen har en interdisciplinär och nyskapande konstgrupp som kallar sig ”The non Existent Center” skapat en kulturscen vid det gamla gruvområdet i Ställberg.

Lördagen den 30 juni arrangerar SAK UNG Örebro en bussutflykt till Ställbergs gruva. Där väntar vernissage och konstnärssamtal med den finska konstnärsgruppen IC-98 som visar videoverk och Johanna Arvidsson som visar installationer och teckningar. Efter vernissagen är det konsert med improvisationsmusikern Xenia Kriisin innan vi åker tillbaka till Örebro.
OBS: tiden för utflykten kan komma att justeras efter hur kort/länge deltagarna vill stanna på Ställbergs gruva innan hemresa.

Eventet är gratis och öppet för unga konstintresserade mellan 16-30 år. SAK UNG bjuder på bussresa t/r samt fika. OSA till sakungorebro@konstforeningen.se senast 21 juni. Begränsat antal platser.

//
SAK UNG är ett projekt från Sveriges Allmänna Konstförening för att engagera och aktivera unga i samtidskonsten. Här träffar du andra unga konstintresserade och får tillsammans uppleva konst och skapa konstaktiviteter.

Gå med i SAK UNG Örebro genom att bli medlem i denna grupp: https://www.facebook.com/groups/350459308784172

SAK UNG stöds av Allmänna Arvsfonden. Mer information om projektet finns på http://www.konstforeningen.se/sakung/