Dragningen i konstlotteriet 2018

TombolaDen 22 november äger dragningen i konstlotteriet 2018 rum, under överinseende av Lotteriinspektionens kontrollant. 120 vinster av 23 konstnärer ska lottas ut. Dragningslista publiceras samma dag på hemsidan och alla vinnare får ett vinstbrev hemskickat.
Alla medlemmar som betalt sin medlemsavgift senast 19 november deltar i lotteriet.

De 20 högsta vinsterna väljs i vinnarordning. SAK kontaktar dessa vinnare direkt efter dragningen för val i turordning. Får vi inte tag i vinnaren via e-post eller telefon går turen vidare till nästa i ordningen och de vinnare som ej går att nå tilldelas någon av de vinster som ännu inte valts bland de 20 högsta vinsterna.

Är du en blivande vinnare 2018?

Bekanta dig redan nu med årets vinster på hemsidan, i vinstkatalogen (medlemstidning #3, 2018 utskickad i början av september) eller i årsboken Till konsten – En av alla dagar. Utvalda konstverk möter betraktares ord. Har du ingen e-post i dagsläget, spara medlemstidningen i närheten av telefonen den 22 november så att ditt val av vinst om turen är på din sida kan gå smidigt.

Ditt lottnummer och ditt medlemsnummer finner du i medlemstidningens adressfält eller längst ner i SAK:s nyhetsbrev per e-post om ditt medlemskap är betalt för 2018.

Om du inte redan lämnat e-postadress eller telefonnummer, tar vi tacksamt emot dessa för en snabb hantering. Mejla till info@konstforeningen eller ring 08-10 46 77.

Lycka till i dragningen!