SAK UNG Malmö 11/12: Hur fungerar ett konstgalleri?

sak-ung-malmo-konstgalleri

Är du ung, tycker om konst och vill träffa likasinnade? Följ med SAK UNG Malmö på en rolig konstaktivitet!

Hur är det att arbeta som konstnär och hur fungerar ett konstgalleri? Det tar vi reda på när vi tillsammans besöker Maria Thorlunds galleri i Lund. Där får vi samtala med galleristen Maria Thorlund och ytterligare ett par konstnärer som ställer ut i den aktuella utställningen ”Konsten att ge – en konstbuffé”.

Inga förkunskaper behövs, och alla deltagare får ställa frågor och delta i samtalet. Vi lär oss tillsammans så fundera på vilka frågor just du vill ställa!

Efter samtalet umgås vi och det bjuds på fika. Eventet är gratis och öppet för alla unga mellan ca. 16-25 år.

Mer info i facebook-eventet.

OSA till sakungmalmo@konstforeningen.se senast 9 december så vi hinner ordna fika till alla. Fikat är vegetariskt men ange om du har någon allergi.

Bli gratis medlem i SAK UNG här: http://bitly.com/2GJqy1R

//
SAK UNG är ett projekt från Sveriges Allmänna Konstförening för att engagera och aktivera unga i samtidskonsten. Här träffar du andra unga konstintresserade och får tillsammans uppleva konst och skapa konstaktiviteter.

SAK UNG stöds av Allmänna Arvsfonden. Mer information om projektet finns på http://www.konstforeningen.se/sakung/