TRÄFFA SAK PÅ FOLK OCH KULTUR 7/2

sak folk och kultur

sak_lat-unga-ta-plats-i-konstvarlden_folk-och-kultur-2019

SAK och SAK UNG deltar i år på det kulturpolitiska konventet Folk och Kultur i Eskilstuna 6-9 februari. Kom och hälsa på oss om du besöker konventet!

Vi deltar med seminariet ”LÅT UNGA TA PLATS I KONSTVÄRLDEN – HUR EN KONSTFÖRENING KAN SKAPA VÄGAR TILL ENGAGEMANG OCH INFLYTANDE”.
Torsdag 7 februari kl.11:30-12:30
Lokal: Kugghjulet, Clarion Hotel Bolinder Munktell

I det här seminariet berättar SAK:s intendent Jennie Fahlström och SAK UNG:s projektledare Clara Dagh (bild ovan) om föreningens projekt SAK UNG för att aktivera och engagera unga i konstvärlden. Med stöd från Allmänna arvsfonden har vi genom projektet skapat en plattform för unga att diskutera och uppleva konst tillsammans på sin ort. Idag finns SAK UNG på 8 orter över hela landet och ska expandera till fler.

Vi berättar om resan från idé till nationellt projekt och delar med oss av erfarenheter och lärdomar. Hur når man målgruppen? Hur skapar man långsiktigt engagemang och vilka utmaningar finns? Vi besvarar dessa frågor och många fler.

Observera att det krävs biljett för att delta på seminariet. Mer information och biljetter hittar du på www.folkochkultur.se

Läs mer om SAK UNG på www.konstforeningen.se/sakung