SAK UNG Umeå 22/3: Skattjakt på konstmuseet

sak-ung-umea-skattjakt

Är du ung, tycker om konst och vill träffa likasinnade? Följ med SAK UNG Umeå på ett roligt konstevent!

Välkommen till en kväll på Bildmuseet där vi tillsammans utforskar konst och skapande utifrån utställningen ”Entangle/Konst och fysik”. I utställningen presenteras konstverk av samtida konstnärer som har låtit sig inspirerats av vetenskapliga fenomen så som svarta hål, gravitation, rymd, mörk materia, tid och rum.

Kvällen inleds med ett anspråkslöst samtal kring konsten och därefter genomför vi en workshop där vi bygger vidare på våra tolkningar. Betoningen ligger på ett fritt och glädjefyllt skapande och inga förkunskaper behövs.

Eventet är gratis och öppet för alla unga konstintresserade mellan ca. 16-25 år. Under kvällen bjuds det på veg. fika och trevligt häng, så ta med en vän och kom!

OSA till sakungumea@konstforeningen.se senast 19 mars. Ange gärna om du har någon allergi så vi vet när vi ordnar fika.

Bli gratis medlem i SAK UNG här: http://bitly.com/2GJqy1R

//
SAK UNG är ett projekt från Sveriges Allmänna Konstförening för att engagera och aktivera unga i samtidskonsten. Här träffar du andra unga konstintresserade och får tillsammans uppleva konst och skapa konstaktiviteter.

SAK UNG stöds av Allmänna Arvsfonden. Mer information om projektet finns på http://www.konstforeningen.se/sakung/

Visa mindre