Gå 2 för 1 på Carl Eldhs Ateljémuseums sommarutställning ”Skuggspel”!

Rahel Belatchew Carl Eldhs Ateljémuseum

Rahel Belatchew, Skuggspel, modell, 2019, Foto Urban Jörén

I år firar Carl Eldhs ateljé i Bellevueparken, ritad av arkitekten Ragnar Östberg, 100 år! Museets verksamhet 2019 går därför i arkitekturens tecken och presenterar utställningen ”Skuggspel” med verk av arkitekten Rahel Belatchew. Hon formger djärva, skulpturala byggnader med innovationer som tar framtidens utmaningar på allvar.

Rahel Belatchew etablerade 2006 det Stockholmsbaserade arkitektkontoret Belatchew Arkitekter med hållbarhet och innovation som två ledord. Hennes experimentella studio Belatchew Labs har fått stor internationell uppmärksamhet för visionära projekt. I utställningen på Carl Eldhs Ateljémuseum visas flera av dessa i form av modeller, ritningar, visualiseringar och fotografier.

SAK:s medlemmar går 2 för 1. Erbjudandet för SAK:s medlemmar gäller under ordinarie öppettid t.o.m. 29 september 2019 och går inte att kombinera med annan rabatt. För att utnyttja erbjudandet, visa senaste medlemstidning med medlemsnumret tryckt i adressfältet, alt. ett epost-utskick med medlemsnumret längst ned.

Carl Eldhs Ateljémuseum håller öppet april – oktober. Mer info om öppettider och Carl Eldhs Ateljémuseum på www.eldhsatelje.se. Utställningen med Rahel Belatchew visas 16 maj – 29 september 2019.

Verk av Carl Eldh har varit förstaprisverk i SAK:s konstlotteri vid flera tillfällen, 1924 ”Maja”, 1937 ”Löpare, skiss för skulptur i Stadion”, 1947 ”Eva”. 1942 var Carl Eldhs konstnärskap ämnet för årsboken, författad av Karl Asplund.

Fler medlemsförmåner för SAK-medlemmar finner du på hemsidan: http://www.konstforeningen.se/medlem/ Inte medlem ännu? Det blir du enklast här: www.konstforeningen.se

Rahel Belatchew Carl Eldhs Ateljémuseum

Rahel Belatchew BuzzBuilding. Foto_Urban Jören