SAK UNG Malmö 14/5: Upptäck den offentliga konsten

59320243_652948395135029_6278696249164038144_o

Välkommen till SAK UNG – nätverket för unga som gillar konst! Vi arrangerar konstaktiviteter som är gratis och öppna för alla mellan 16-25 år.

Följ med oss när vi tillsammans upptäcker konsten i och utanför Malmö Live! Vi träffas utanför vid entrén och följer med på en guidad visning av den offentliga konsten i det nybyggda konserthusområdet. Det finns både mindre diskreta konstverk och stora spektakulära installationer så det blir en spännande promenad.

Efteråt bjuder vi på fika och trevlig häng i parken (vid dåligt väder är vi inomhus) och firar sommaravslutning för SAK UNG Malmö. Kom och lär dig mer om Malmös konst och träffa nya konstvänner!

Eventet är gratis och öppet för alla unga konstintresserade mellan ca. 16-25 år., inga förkunskaper krävs.

OSA till sakungmalmo@konstforeningen.se senast 12 maj så vi hinner beställa fika. Meddela gärna ifall du har allergier eller specialkost.

Bli gratis medlem i SAK UNG här: http://bitly.com/2GJqy1R

//
SAK UNG är ett projekt från Sveriges Allmänna Konstförening för att engagera och aktivera unga i samtidskonsten. Här träffar du andra unga konstintresserade och får tillsammans uppleva konst och skapa konstaktiviteter.

SAK UNG stöds av Allmänna Arvsfonden. Mer information om projektet finns på http://www.konstforeningen.se/sakung/