SAK UNG Växjö 19/9: Växjö konsthall

sak-ung-vaxjo-konsthallen

Välkommen till SAK UNG – nätverket för unga som gillar konst! Vi arrangerar konstaktiviteter som är gratis och öppna för alla mellan 16-25 år.

Höstens första träff möts vi på konsthallen för en rolig kick-off. Vi får en guidad visning av utställningen ”Kaniner och filosofer”, har en rolig workshop och diskutera konst ur ett filosofiskt perspektiv. Hur kan konsten hjälpa oss prata om livets frågor och hur kan den hjälpa oss hantera dem? Dessutom bjuder vi på veg. fika och trevligt häng.

Kom, lär känna SAK UNG Växjö och träffa nya konstvänner! Vi lär oss tillsammans och betoningen ligger på ett nyfiket och glädjefyllt lärande – inga förkunskaper krävs!

Eventet är gratis och öppet för alla unga mellan 16-25 år.

Meddela gärna ifall du har allergier eller specialkost till sakungvaxjo@konstforeningen.se senast 18 september så ordnar vi fika till alla.

//
SAK UNG är ett projekt från Sveriges Allmänna Konstförening för att engagera och aktivera unga i samtidskonsten. Här träffar du andra unga konstintresserade och får tillsammans uppleva konst och skapa konstaktiviteter.

SAK UNG stöds av Allmänna Arvsfonden. Mer information om projektet finns på http://www.konstforeningen.se/sakung/