Specialerbjudande på CORA!

cora58-svartram

”Cora har en seriös och klar blick på samtidskonsten, och lyckas genom en högklassig journalistik göra den lättillgänglig och angelägen för alla. Ett möte att längta efter!”
Så hette det när Cora nominerades till Årets kulturtidskrift för ett par år sedan.
Cora har funnits sedan 2004 och utkommer med 4 nummer per år. Vi skriver om kvinnor inom konst och kultur. I vårt senaste nummer har vi gjort ateljébesök hos Helene Billgren och Meta Isaeus Berlin – båda aktuella med soloutställningar, Liljevalchs respektive Waldemarsudde; besökt Nisrine Boukhari, aktuell med utställning med SAK i oktober, besökt konstnärer i Irland – ett land som kämpar med minnet av det som kommit att kallas för The Troubles – åren innan fredsavtalet. Många fruktar att brexit kommer att bli ett nytt bekymmer. Möt konstnären Joy Gerrard som målar demonstrationer ur ett helikopterperspektiv med japansk tuschteknik och funderar på att flytta, eller Alice Maher som berättar hur hon med hjälp av konstnärskolleger lyckades förändra grundlagen när det gäller kvinnors rättigheter, och som fortsätter kämpa.

I Cora tror vi på att konsten kan, om inte förändra världen till det bättre, så åtminstone människan.

Prenumerera på Cora och stöd konsten! För SAK-medlemmar kostar en årsprenumeration 259 kr för 4 nr. Skicka ett mail till info@cora.se (skriv prenumeration i meddelanderaden).

Mer info om CORA på www.cora.se