Dragningen 21 november 2019

TombolaDen 21 november äger dragningen i konstlotteriet 2019 rum, under överinseende av Spelinspektionens kontrollant. 120 vinster av 21 konstnärer ska lottas ut. Dragningslista med medlems- och lottnummer publiceras samma dag på hemsidan och alla vinnare får ett vinstbrev hemskickat.
Alla medlemmar som betalt sin medlemsavgift senast 19 november 2019 deltar i lotteriet 2019. Är du inte medlem ännu, blir du det enkelt på http://www.konstforeningen.se/medlem/

De 20 högsta vinsterna väljs i vinnarordning. SAK kontaktar dessa vinnare direkt efter dragningen för val i turordning. Får vi inte tag i vinnaren via e-post eller telefon går turen vidare till nästa i ordningen och de vinnare som ej går att nå tilldelas någon av de vinster som ännu inte valts bland de 20 högsta vinsterna.

Bekanta dig redan nu med årets vinster på hemsidan, i vinstkatalogen (medlemstidning #3, 2019 utskickad i september) eller i årsboken Till konsten – Landskap i ovissa tider. Utvalda konstverk möter betraktares ord. Har du ingen e-post i dagsläget, spara medlemstidningen i närheten av telefonen den 21 november så att ditt val av vinst om turen är på din sida kan gå smidigt.

Ditt lottnummer och ditt medlemsnummer finner du i medlemstidningens adressfält eller längst ner i SAK:s nyhetsbrev per e-post om ditt medlemskap är betalt för 2019.

Om du inte redan lämnat e-postadress eller telefonnummer, tar vi tacksamt emot dessa för en snabb hantering. Mejla till info@konstforeningen eller ring 08-10 46 77.

Lycka till i dragningen!