SAK UNG Växjö 7/11

71909771_753192178443983_8937417748556808192_o

Välkommen till SAK UNG – nätverket för unga som gillar konst! Vi arrangerar konstaktiviteter som är gratis och öppna för alla mellan 16-25 år.

Kom och var med på en unik konstträff där vi provar att måla efter Bob Ross 80-talsprogram ”The Joy of Painting”!

I sina inspirationsvideor visar Bob Ross hur man enkelt kan skapa färgstarka och vackra (kitschiga?) landskapsmålningar. Filmerna har blivit lika ikoniska som hans frisyr, och ikväll testar vi hur det går att måla efter hans instruktioner. Kanske blir det svårt, kanske skapar vi fantastiska målningar men garanterat blir det roligt!

Inga förkunskaper krävs – det blir en kväll utan prestige och press där vi tillsammans utforskar och upptäcker konsten!

Vi ordnar allt material som behövs för att måla, och bjuder på vegetarisk fika med trevligt häng. Eventet är gratis och öppet för alla unga mellan 16-25 år.

OSA via https://tinyurl.com/y4hszj4b 5 november så vi hinner ordna fika. Uppge ifall du har specialkost eller allergi.
7 november 2019 kl. 16:00–18:00
Växjö konsthall
Västra Esplanaden 10, Växjö
Bli gratis medlem i SAK UNG här: http://bitly.com/2GJqy1R

//
SAK UNG är ett projekt från Sveriges Allmänna Konstförening för att engagera och aktivera unga i samtidskonsten. Här träffar du andra unga konstintresserade och får tillsammans uppleva konst och skapa konstaktiviteter.

SAK UNG stöds av Allmänna Arvsfonden. Mer information om projektet finns på http://www.konstforeningen.se/sakung/