SAK går 2 för 1 på Wanås Konst 2020

Säsongsöppning med Haidar Mahdi och Julia Selin!

Vårsäsongen på Wanås Konst sätter igång lördagen 29 februari med vernissage för Haidar Mahdi och Julia Selins gemensamma utställning och öppning av konsthallen för säsongen. I utställningen möter Mahdis flödande, glaserade keramiska former Selins glänsande målningar i djupa färger. Båda konstnärerna intresserar sig för gränsen mellan skönhet och det mörka och skrämmande och hämtar inspiration från populärkultur som Heavy Metal och science fiction.

Vernissage 29 februari, 2020. Utställningen pågår 29 februari–3 maj, 2020. Mer information på www.wanaskonst.se

Haidar Mahdi är också aktuell med SAK Edition ”Gyttret”, läs mer och se tillgängliga verk HÄR!

haidar-mahdi_gyttret-2019_photo-haidar-mahdi_

Haidar Mahdi, Gyttret, 2019. Foto Haidar Mahdi

haidar-mahdi_gyttret-sak-edition-3_photo-christopher-huntb

Haidar Mahdi, Gyttret, SAK edition #3. Foto Christopher Hunt

nor

Julia Selin, Bad land vibrations. Foto Matti Sumari

nor

Julia Selin, Hot soggy night mire. Foto Matti Sumari

Wanås Konst – Center för Konst och Lärande, producerar och förmedlar konst som utmanar och förändrar synen på samhället, utomhus i landskapet runt Wanås i Skåne. Förutom den permanenta samlingen, visas omfattande tillfälliga utställningar utom- och inomhus, med tillhörande program med visningar, konstnärssamtal och workshops för en bred publik.

Förutom säsongens utställningsprojekt finns alltid den permanenta samlingen med ett sjuttiotal platsspecifika konstverk i landskapet som har skapats särskilt för Wanås Konst av konstnärer som Yoko Ono, Jacob Dahlgren och Ann-Sofi Sidén. Öppet året runt utomhus.

47_nathalie-djurberg-hans-berg_in-dreams-2016_wanas-konst_photo-mattias-givell

Nathalie Djurberg & Hans Berg In Dreams, 2016 Wanås Konst Foto Mattias Givell

67_yoko-ono_wish-trees-for-wanas-1996-2011_wanas-konst_photo-mattias-givell

Yoko Ono Wish Trees for Wanas, 1996 2011 Wanås Konst Foto Mattias Givell

För att ta del av medlemserbjudandet, visa en av årets medlemstidningar där medlemsnummer anges i adressfältet, alt. ett e-postutskick, där namn och medlemsnummer anges i sidfoten.

Inte medlem ännu? Det blir du lättast här: www.konstforeningen.se