SAK går 2 för 1 på Wanås Konst 2020

Kimsooja, A Laundry Field, Wanås Konst, 2020. Foto: Mattias Givell.

Sommaren 2020 visas bl.a. ”Sowing Into Painting” där internationellt välkända Kimsooja utforskar kopplingen mellan måleri och textil med flera verk utomhus och i byggnaderna. Mer om alla projekt på www.wanaskonst.se

Wanås Konst – Center för Konst och Lärande, producerar och förmedlar konst som utmanar och förändrar synen på samhället, utomhus i landskapet runt Wanås i Skåne. Förutom den permanenta samlingen, visas omfattande tillfälliga utställningar utom- och inomhus, med tillhörande program med visningar, konstnärssamtal och workshops för en bred publik.

Förutom säsongens utställningsprojekt finns alltid den permanenta samlingen med ett sjuttiotal platsspecifika konstverk i landskapet som har skapats särskilt för Wanås Konst av konstnärer som Yoko Ono, Jacob Dahlgren och Ann-Sofi Sidén. Öppet året runt utomhus.

47_nathalie-djurberg-hans-berg_in-dreams-2016_wanas-konst_photo-mattias-givell

Nathalie Djurberg & Hans Berg In Dreams, 2016 Wanås Konst Foto Mattias Givell

67_yoko-ono_wish-trees-for-wanas-1996-2011_wanas-konst_photo-mattias-givell

Yoko Ono Wish Trees for Wanas, 1996 2011 Wanås Konst Foto Mattias Givell

För att ta del av medlemserbjudandet, visa en av årets medlemstidningar där medlemsnummer anges i adressfältet, alt. ett e-postutskick, där namn och medlemsnummer anges i sidfoten.

Inte medlem ännu? Det blir du lättast här: www.konstforeningen.se