”Rådande situation” SAK C/O hangmenProjects 14-15 november

hp-med-namn-installt2

Glädjen blev kortvarig – p.g.a. de skärpta restriktionerna måste vi tyvärr ställa in den planerade vinstutställningen på hangmenProjects i november. Vi gläder oss i alla fall åt det fantastiskt fina bildmaterialet i nya boken som kommer till alla medlemmar inom kort. Ett slags utställning i sig.

Under Stockholm Gallery Weekend 2020 gästar SAK hangmenProjects med utställningen ”Rådande situation”. Här presenteras verk av 21 konstnärer inköpta till årets konstlotteri. ”Rådande situation” är också titeln på kommande årsboken.

Carl Hammoud står för årets uppdragsverk ”LEVEL” med drygt 100 akvareller som tillsammans bildar ett rutmönster, som en abstraktion av en glasfasad från inledningsscenen i Hitchcock-filmen ”North by Northwest”. Utställningen är enda tillfället som hela verket visas.

Förstaprisverket ”Talisman” av Christine Ödlund är gjort särskilt för SAK och särskilt för den skrämmande tid vi lever i, med pigment från örter och medicinalväxter, vars inneboende styrka blir ett skydd mot hotfulla krafter.

Medverkande konstnärer: Narek Aghajanyan, Erik Berglin, Anna Brag, Ylva Carlgren, Ann Edholm, Ferdinand Evaldsson, Mark Frygell, Juanma González, Enno Hallek, Carl Hammoud, Joakim Heidvall, Laleh Kazemi Veisari, Eva Lalander, Humlan Lange, Tone Linghult, Karin Lundgren-Tallinger, Elin Odentia, Andreas Popplier, Carina Seth Andersson, Lisa Wallert, Christine Ödlund.

Utställningen pågår 14-15 november, öppet 12-18.
hangmenProjects Ringvägen 86, Stockholm

Vi kommer att släppa in ett begränsat antal åt gången. Det kan därför bli lite väntetid för dig som besökare. Ingen vernissage.

hangmenProjects drivs av Jenny Bergman och Stephen McKenzie som också ligger bakom utställningstekniks- och produktionsföretaget Hangmen. www.hangmenprojects.com

Stockholm Gallery Weekend pågår 14-15 november 2020, där ett 25-tal gallerier bjuder in till extra öppet och särskilt program. www.gallery-weekend-stockholm.com