Välkommen som ny medlem i SAK 2021!

Glädjande nog har vi många nya medlemmar för 2021! Nedan finner du svar på de vanligaste frågorna om ditt medlemskap.
SAK är landets äldsta och största allmänna konstförening. Föreningens ändamål är sedan 1832 att inom Sverige väcka och utbreda intresse för samtida konst. Det gör vi bl.a. genom att varje år köpa in konstverk av konstnärer verksamma i Sverige, som sedan lottas ut i ett konstlotteri, samt presentera konstnärskap eller konstriktningar i en årsbok och medlemstidning.MEDLEMSNUMMER OCH LOTTNUMMER finner du längst ner i nyhetsbrev per e-post. Medlemskapet sträcker sig över ett kalenderår, jan-dec 2021. Medlemsnumret är detsamma från år till år, men lottnummer ändras varje år.

MEDLEMSKORT Vi har inte längre fysiska medlemskort, istället visar du ditt medlemsnummer som kommer att finnas längst ner i e-postutskick.

MEDLEMSTIDNING utkommer digitalt 4 ggr / år till alla medlemmar per epost och finns på  SAK MAG  Tidigare nummer finns att läsa digitalt på www.konstforeningen.se

AKTUELLT Följ oss gärna på våra sociala medier så att du inte missar något som är aktuellt just nu! INSTA @konstforeningen  // FB SAK Sveriges Allmänna Konstförening.

NYHETSBREV skickas 1-2 ggr per månad till din e-post.

SAK EDITION är vår multipelserie framtagen med Sveriges mest spännande konstnärer. Information om nya SAK Edition och release annonseras i våra sociala medier, i vår medlemstidning och under aktuellt på hemsidan. Se tillgängliga verk ur tidigare SAK Edition HÄR!

ÅRSBOKEN Årsboken för 2021 planeras bli en monografi om en namnkunnig svensk konstnär och kommer i alla medlemmars brevlåda, datum är ännu inte fastslaget.

LOTTERIET sker i november månad. Samtliga vinster publiceras  löpande på hemsidan och senast två veckor innan dragningen. Varje medlem har en lott per medlemskap i dragningen.

PROGRAM annonseras i medlemstidning och under aktuellt på hemsidan. Under rådande omständigheter har vi väldigt begränsat program.

MEDLEMSFÖRMÅNER För att utnyttja våra medlemsförmåner, visar du ditt medlemsnummer som kommer att finnas längst ner i e-postutskick.
Mer om medlemsförmåner finns att läsa på hemsidan: http://www.konstforeningen.se/medlem/

SAK:s kontaktuppgifter: info@konstforeningen.se, tel 08-104677. Kontoret finns på Konstakademien (vån 4), ingång Jakobsgatan 27 C. Vi har öppet enligt överenskommelse. Under perioder av vinstutlämning och SAK Edition-release kommer vi att ha extraöppet som annonseras i förväg på hemsidan/sociala medier/i nyhetsbrev! Tveka inte att höra av dig!