efterlysning-nya-ambassadorer

BLI AMBASSADÖR FÖR SAK UNG!

Vill du göra roliga konstevent och träffa nya vänner? Engagera dig i SAK UNG! Som ambassadör ingår du i en ambassadörsgrupp som tillsammans leder ert lokala nätverk och skapar 3 konstaktiviteter per termin för nätverkets medlemmar. Aktiviteterna väljs utifrån de önskemål som ambassadörerna har och genomförs med stöd av SAK UNG och lokala konstinstitutioner. I vår söker vi fler ambassadörer till följande nätverk:

STOCKHOLM
GÖTEBORG
UPPSALA
ÖREBRO

.

Uppdraget som ambassadör är ideellt, löper under 1 år och ger dig möjlighet att fördjupa ditt eget konstintresse. Samtidigt träffar du nya konstvänner och får projektledarerfarenhet, kontakter inom konstvärlden och värdefulla erfarenheter att skriva i ditt CV.

.

Uppdraget passar dig som är flexibel, tycker om att organisera och samarbeta samt gillar att prata om konst. Det är viktigt att du tar ansvar för ditt eget arbete och kan leverera efter överenskommelse. Uppdraget löper under ett år, och efter fullföljt uppdrag erbjuds du ett skriftligt intyg som beskriver den erfarenhet och kompetens som du fått genom att vara ambassadör i SAK UNG.

Ambassadörernas ansvar:
– planera och leda 3 aktiviteter per termin.
– sprida information om och marknadsföra aktiviteterna.
– vara redaktörer för nätverkets facebookgrupp.
– ha övergripande ansvar över det lokala nätverket och se till att medlemmarna trivs.
– aktivt sprida information om SAK UNG och SAK och bjuda in folk att bli medlemmar.

Som ambassadör får du:
– erfarenhet av ledarskap och projektledning inom konst.
– arbeta med kommunikation och marknadsföring av konstevent.
– kontakter och ett personligt nätverk inom konstvärlden.

OM OSS

SAK UNG är ett projekt av Sveriges Allmänna Konstförening för att engagera och aktivera unga mellan ca. 16-25 år i samtidskonsten. Vi har lokala nätverk på orter över hela Sverige där du som konstintresserad får träffa andra unga som delar ditt intresse och följa med på våra konstaktiviteter.

.

Det är gratis att gå med i SAK UNG och som medlem får du följa med på våra aktiviteter och har även möjlighet att vara med och påverka vilka aktiviteter nätverket ska göra. Det är helt kostnadsfritt att delta och engagera sig i SAK UNG. Tidigare aktiviteter som gjorts är bl.a. workshops, studiebesök, konstnärssamtal och konstutställning. SAK UNG stöds av Allmänna arvsfonden 2017-2020.

.

För mer information och anmäla ditt intresse,
kontakta oss på sakung@konstforeningen.se