SAK:s vinstutställning på Sven-Harrys (Konstmuseum) 14 -16 september 2012

Välkomna till SAK:s vinstutställning på Sven-Harrys (Konstmuseum)

Sveriges Allmänna Konstförening (SAK) presenterar årets vinstutställning med 180 utvalda verk av sammanlagt 47 svenska samtida konstnärer på Sven-Harrys (Konstmuseum). Utöver Helene Billgrens förstapris please please me och känsligt utförda verk av konstnärer verksamma i hela landet har uppmärksammade Julia Peirone tagit fram ett helt nytt verk till SAK; Assistenten, som består av 100 unika exemplar och som visas för första gången i sin helhet på utställningen. För att se årets vinster i digital form kika HÄR.

Apropå att SAK firar 180 år 2012 har konstföreningen tagit tillfället i akt att låna in några tidigare förstapriser som en fläkt av konsthistorien. Dessa verk presenteras på plan 4 i Sven-Harrys. De inlånade verken är: Familjen av Lennart Rodhe (1967), Systrar av Siri Derkert (1974), Avfärd av Birgit Broms (1991) Leonardo av Hans Hamngren (1998), Runtom trappa VIII av Rolf Hanson (2002), Akvariet av Lena Cronqvist (2003) och Exstruerad av Eva Löfdahl (2005).

SAK vill rikta ett varmt tack till The Barbro Osher Pro Suecia Foundation som generöst stödjer SAK:s vinstutställning och den konstförmedlande programverksamheten 2012.

PROGRAM FÖR VINSTUTSTÄLLNINGEN:

14 september

Öppet 11.00-19.00

Kl. 17.00 – SAK AFTER WORK, 100 kr för visning + ett glas vin eller öl

Jennie Fahlström visar årets vinstutställning i ca 30 minuter därefter ett glas vin eller en öl på Sven-Harrys Restaurang.

(SAK- medlem betalar endast 50 kr för dryck)

Lördag 15 september

Öppet 11.00-17.00
Kl 12.00 samt kl 15.00 visar Jennie Fahlström vinstutställningen.

Söndag 16 september

Öppet 11.17.00

Kl 12.00 samt kl 15.00 visar Jennie Fahlström vinstutställningen.

Adress: Sven-Harrys (Konstmuseum) Eastmansvägen 10-12, Vasaparken, Stockholm

Läs mer om Sven-Harrys (Konstmuseum) HÄR.

Teckna medlemskap före:

20 september för att delta i årets lotteri och få årsboken hemskickad utan extra kostnad.  Läs mer om hur man blir medlem HÄR. Medlemskap tecknade mellan 20 september-16 november innebär en extra portokostnad för årsboken om ca 80 kr utöver avgiften för medlemskapet. Detta för att vi gör det stora bokutskicket till landets alla medlemmar i slutet av september. Kostnaden för att skicka varje bok därefter separat ligger på ca 80 kr.

16 november sista dagen för att delta i årets lotteri. Årsboken skickas hem mot extra portokostnad alternativt hämtas på SAK:s kansli.

OBS: Vinstlistan är nu klar vilket innebär att årets antal medlemskap är begränsat. Först till kvarn!