SAK på jobbet

Nu finns möjlighet att bli medlem i SAK via arbetsplatsen!

Har du konstintresserade kollegor, men ont om tid att driva en fristående konstförening? En genväg in till landets bästa samtidskonst är då att bli medlem i SAK, Sveriges allmänna konstförening, som köpt in och lottat ut konst sedan 1832.

Att bli medlem i SAK via jobbet innebär att man får samma tillgång till allt det härliga med SAK som en vanlig medlem, men med fördelen att man slipper allt jobb med styrelsearbete och inköp till konstlotteri som en fristående konstförening innebär. SAK på jobbet innebär att den enskilda individen betalar halva årsavgiften och arbetsgivaren den andra halvan.

Detta innehåller ett medlemskap i SAK:

• Vinstchans i SAK:s stora konstlotteri med 120 vinster
  • SAK MAG – digital konstpublikation
  • Möjlighet att köpa SAK Edition-verk
  • Inbjudningar till våra aktiviteter och hos våra samarbetspartners
  • Fina rabatter på bland annat konstböcker och ramning

Så funkar SAK på jobbet:

• Samla ihop en grupp intresserade kollegor och utse en kontaktperson
  • Berätta för er arbetsgivare att ni är intresserade av att bli medlemmar i SAK, där den enskilda individen betalar halva årsavgiften (250 kr) och arbetsgivaren den andra halvan (250 kr vardera, ett årsmedlemskap hos SAK kostar alltså 500 kr).
  • Hör av er till SAK på [email protected] så löser vi det praktiska kring betalningen. Alternativa betalningsmodeller, där arbetsgivaren betalar mer eller mindre än ovan, går också att lösa.

Din SAK på jobbet-grupp kan vara hur liten eller hur stor som helst, alla är välkomna!

Så gör vi

”Vi vill se konst tillsammans. Och komma ut på stan. Chefen tycker också om konst, och betalar gärna halva avgiften.
Förra året vann faktiskt två på kontoret verk av Fatima Moallim i lotteriet. Extra kul då hon senare köptes in av Moderna.
Alla som är medlemmar föreslår utställningar de vill se. Vi har sett utställningar på MINT, Konstakademien och Moderna. Flest var vi när vi såg en guidad visning av Humanitet på Sven Harrys. Vi har även gått på flera konstfrukostar på Brillo.
Vi har bjudit in tidigare medarbetare att vara med också. Det är ett trevligt sätt att hålla kontakten med gamla kollegor.
Förutom konsten är det bästa med SAK att man får allt serverat. Rekommenderas varmt.”

Helena Eitrem
Arenagruppen

Personliga data/GDPR

SAK behandlar dina personuppgifter enligt GDPR-bestämmelser. All personlig information som du lämnar i och med tecknandet/förnyelse av medlemskap hanteras och lagras av SAK som personuppgiftsansvarig och förvaras säkert. Adressuppgifter delas inte med andra än våra betrodda samarbetspartners för utskick av medlemstidning, årsbok, inbetalningskort och nyhetsbrev.