Stöd SAK

Sveriges Allmänna Konstförening är en ideell förening som i över 190 år oförtrutligt har jobbat för samtidskonsten i Sverige.  Vi är en fri och opolitisk aktör och en viktig del av Sveriges konstliv. Det är en allmän konstförening, vilket innebär att alla som är minst 18 år kan bli medlemmar. Och stödja konst, ha chans att vinna konst och på vägen lära sig mer om samtidskonsten i Sverige.

Det enklaste sättet att stödja vårt arbete är förstås att bli medlem eller ge bort medlemskap. Ju fler medlemmar, desto mer konst kan vi köpa in till det årliga konstlotteriet, desto fler samarbeten och presentationer kan vi göra.

Tycker du att vårt arbete är viktigt men vill stödja oss på annat sätt än att vara medlem? För ditt bidrag kan vi köpa in mer konst och stödja konstlivet. Varje summa liten som stor går direkt in i SAK:s icke-vinstdrivande verksamhet för konsten i Sverige.

Vårt bankgironummer är 829-4068 och Swishnumret är 1232667764

Märk inbetalningen med ”Gåva”.